Naročilo za pokriti vkop Maribor je obsegalo zamenjavo obstoječega sistema za nadzor in vodenje z novim. Pokriti vkop Greenwich Maribor je dvocevni tunel s prometom v obe smeri, ki leži v središču mesta, na avtocesti H2.
V Asistu smo ga opremili s svojim sistemom za nadzor in krmiljenje predorskih naprav, vključno s programsko in strojno opremo, SCADA sistemom, strežnikom ter delovno postajo in povezali z optično komunikacijsko opremo.
Nadzorniki s pomočjo SCADA sistema izvajajo nadzor nad prometom, delovanjem naprav v predoru in izvajajo daljinsko avtomatsko ali ročno krmiljenje:
- požarne centrale s senzorji za javljanje požara,
- semaforjev,
- detektorjev prometa (z detekcijo napačne smeri vožnje in zaustavljenega vozila),
- spremenljivih prometnih znakov (omejitev hitrosti, znaki za zaprtje pasu, znaki za prehitevanje,
prikazovalniki hitrosti z radarskimi merilniki),
- brezprekinitveno (UPS) napajanje.
Predorski krmilniki regulirajo tudi razsvetljavo v predoru, ki se prilagaja moči zunanje svetlobe, katera je izmerjena s fotometri. Sistem in komunikacijsko opremo spremljamo preko SNMP protokola.
Asistova semantična SCADA je enostavna za uporabo in omogoča hiter odziv na dogodke na cesti. Operaterjem nudi nadzor na osnovi predvidenih in predhodno določenih scenarijev.
Za zagotavljanje večje varnosti v prometu smo uporabili številne avtomatske algoritme, vključno z avtomatsko zaporo predora v primeru vožnje v napačno smer in z zvočnimi ter vizualnimi opozorili v primeru ustavljenega vozila, izpada napajanja, izpada luči ali odpiranja avtomatskih vrat.
Sistem smo razvili in predhodno preizkusili v Asistovi lastni testirnici, saj smo ga morali na terenu zamenjati v čim krajšem času. Pokriti vkop je prometno zelo obremenjen, zato daljše zapore niso bile mogoče. Dolgoletne izkušnje in izvrstna ekipa sta omogočila, da smo sistem za nadzor in vodenje predora vgradili, preizkusili in spustili v promet v štirih dneh.