Naročilo za pokriti vkop Maribor je obsegalo zamenjavo obstoječega sistema za nadzor in vodenje prometa z novim.
Dvocevni pokriti vkop Greenwich Maribor je obstoječ objekt na hitri cesti H2 Pesnica – Maribor, odsek Maribor – Tezno. Dolžina desnega vkopa je 338m, podaljšan je v bočno odprto galerijo dolžine 90m. Dolžina levega vkopa je 248m. V vkopu se izvaja dvopasovni enosmerni promet.
V Asistu smo ga opremili s svojim sistemom za nadzor in krmiljenje predorskih podsistemov in naprav, vključno s programsko in strojno opremo, SCADA sistemom, strežnikom ter delovno postajo in povezali z optično komunikacijsko opremo.
Nadzorniki s pomočjo SCADA sistema izvajajo daljinsko vodenje prometa, nadzor nad delovanjem podsistemov in naprav v vkopu. Za avtomatsko vodenje prometa so v sistemu vgrajene v projektu predvidene avtomatske krmilne sekvence:
- požarne centrale s senzorji za javljanje požara,
- semaforjev,
- detektorjev prometa (z detekcijo napačne smeri vožnje in zaustavljenega vozila),
- spremenljivih prometnih znakov (omejitev hitrosti, znaki za zaprtje pasu, znaki za prehitevanje,
prikazovalniki hitrosti z radarskimi merilniki),
- brezprekinitveno (UPS) napajanje.
Lokalne postaje izvajajo avtomatsko regulacijo razsvetljavo v vkopu, ki se samodejno prilagaja svetlobnim pogojem zunaj vkopa. Na portalih vkopa se z vgrajenimi fotometri neprestano vrši meritev osvetljenosti.
Vsa sistemska oprema je do potankosti nadzorovana preko SNMP protokola. Tak zajem podatkov omogoča hiter prikaz morebitnih napak na vgrajeni sistemsko komunikacijski opremi.
Asistova semantična SCADA (grafični vmesnik) je enostavna za uporabo in omogoča hiter odziv na nastalo situacijo. Nadzornikom nudi nadzor na osnovi predvidenih in predhodno določenih scenarijev.
Za zagotavljanje večje varnosti v prometu smo uporabili številne avtomatske algoritme, vključno z avtomatsko zaporo predora v primeru vožnje v napačno smer, z zvočnimi ter vizualnimi opozorili v primeru ustavljenega vozila, izpada napajanja ali izpada luči.
Sistem smo razvili in predhodno preizkusili v Asistovi lastni testirnici, saj smo ga morali na terenu zamenjati v čim krajšem času. Pokriti vkop je prometno zelo obremenjen, zato daljše zapore niso bile mogoče. Dolgoletne izkušnje in izvrstna ekipa sta omogočila, da smo sistem za nadzor in vodenje predora vgradili, preizkusili in spustili v obratovanje v štirih dneh.